Hvor gjelder forsikringen?

• Innenfor skolens  område og naturlige nærområde.

• Under ordinær skoletid.

• Under deltakelse i undervisning, leker, idrettsutøving, ekskursjoner, stevner, reiser m.m. som foregår under skolens/FAUs ledelse, herunder Operasjon dagsverk.

• Under reiser/arrangementer forøvrig som har karakter av klassetur o.l. og hvor lærer deltar.

• På direkte vei til og fra skolen og hjemmet.

• Under praktisk yrkesopplæring og opplæring i arbeidslivet som en del av undervisningen. Forsikringen gjelder da skader som inntreffer i ordinær arbeidstid og dessuten på direkte vei mellom hjemmet og arbeidsstedet.

• For internatelever gjelder forsikringen også under opphold på skole/ internat utenfor ordinær undervisningstid og på direkte reise til og fra skolen i forbindelse med ferie m.m.

• For fosterbarn/ barn i besøkshjem gjelder forsikringen også i fritiden.

• For skoleelever og elever i praktisk yrkesopplæring er direkte vei til annen oppholdsplass likestilt med direkte vei til hjemmet.

• Alle aktiviteter for barn i kommunens regi.